Archive for January, 2013

25
Jan

MANDI WAJIB

Assalamualaikum, Berkongsi sedikit ilmu… dari JAKIM.

Mandi wajib yg betul….. Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.

Untuk melakukan mandi wajib yang betul, seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.

Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Uztaz Haji Mat Jais Kamos, 49, …

Read More

25
Jan

AKTIVITI HUJUNG BULAN JANUARI

Pertama kali saya akan jejak kan kaki ke TAWAU kerana dijemput oleh salah seorang Ahli Tendai di sana. Sebelum ni saya selalu ke Kota Kinabalu Sabah. Sebab KK memang sempoi macam Singapore bandarnya.

Bagi Ahli Tendai yang dah ambik ijazah jarak jauh dan belum pernah berpeluang jumpa saya bolehlah datang belajar pelbagai Jurus dalam Kursus di sana nanti.

Sebenarnya, sebelum ini lebih 30 orang bertanya bila nak buat program di Tawau….saya menjawab in shaa Allah akan datang ke sana bila sampai masanya. Haaa…bila dah nak mai ke sana yang dok bertanya …

Read More

18
Jan

Jom Bersenam Hujung Minggu ni

16
Jan

AKTIVITI AKHIR JANUARI 2013

Assalamualaikum dan Salam Ceria buat para pembaca HADZRIN.COM

Sedikit perkembangan dari saya untuk agenda tahun ini. Nawaitu adalah untuk kembangkan pengetahuan dan keilmuan Tendai kepada masyarakat secara umum.

Kini Tendai sudah pun lebih 10 tahun ditubuhkan dan masih ramai lagi yang tidak berpeluang untuk memiliki ilmu potensi dalaman diri. Jika anda berminat untuk mengikuti kursus atau nak ambik pengijazahan, bolehlah layari www.KursusTendai.com

Buat warga Sabah di Tawau, jika ada kesempatan dan rezeki , boleh datang berjumpa saya secara live untuk diijazahkan ilmu ini yang sudah banyak memberi manfaat kepada orang …

Read More

16
Jan

ANDA KATA ANDA TENGAH BERMASALAH ?

Bayangkan tentang diri kita ni…ada tak bila….

- pegi kedai order makan, makanan yg diorder tak sedap terus komplen tak sedap…ade sesetengah orang tu, tanpa fikir panjang terus maki hamun…

- tak pernah berpada2 dalam berbelanja sehinggakan berlakunye pembaziran…

- manjakan anak dgn kemewahan, sehinggakan anak2 pun menjadi seorang yang tidak menghargai dengan ape yang ada..

- hidup kite ni tidak pernah lepas dr merungut, merungut dan merungut….

perhatikan gambar ini, apakah perasaan kita apabila melihat jauh ke dalam matanya itu… apakah kite tidak belajar sesuatu darinya????

BERSYUKUR dengan ape yang ada……. itulah pelajaran yg …

Read More

13
Jan

Perkongsian Hujung Minggu AHAD

Assaalamualaikum WBT. Selamat Hari Minggu.

Selesasi kelas pagi bermain pedang ni tak ada projek nak buat hanyalah berehat di rumah. Tak lama lepas balik ke rumah, ada pula tetamu ajak bertandang ke luar.

Jadi tak sempat nak berkongsikan kisah post pada hari ini, saya kongsikan artikel daripada seorang kiai buat pembaca.

Tajuk artikelnya ialah :

ASAL-USUL KEKUATAN YANG TERDAPAT DALAM TUBUH MANUSIA

ARTIKEL OLEH: IDRIS NAWAWI

Kitab Mizanul Qubro secara luas menerangkan, bahwa dalam kesempurnaan yang terdapat dalam tubuh manusia Allah SWT memberikan kapasitas lebih. Seperti apakah kajiannya…?

Lewat pemaparan yang diambil dari kandungan Syahadat Majmal, dengan pendalaman arti yang terkandung di dalamnya, sesungguhnya asal usul manusia …

Read More

11
Jan

RUJUKAN NOMBOR DENGAN ALQURAN

Selama ini kita selalu diajar tentang AlQuran sebagai penyuluh hidup dan rujukan. Tetapi tanpa ilmu kita tidak tahu bagaimana nak menggunakan AlQuran sebagai rujukan.

AlQuran bukan sahaja kita boleh dapat pemahaman melalui baca maknanya tetapi bagi pengamal perubatan, mereka menggunakan AlQuran sebagai penawar.

Ayat yang digunakan untuk merawat penyakit bila dilihat maknanya tidak ada kaitan langsung tetapi kehebatan ayat tersebut dengan izin Alla boleh menyembuh penyalit sakit gigi, sakit kepala, sebagai ubat bius penahan sakit , rawat tulang dan banyak lagi.

Hari ini saya ingin kongsikan tentang kelebihan AlQuran sebagai rujukan …

Read More

07
Jan

ALFATIHAH BUAT MOTIVATOR HAJAH ARINA

Assalamualaikum Wbt.

Anda mungkin mengenali insan yang bernama Hajah Arina atau jika tidak kenal orangnya mungkin pernah terdengar akan program EVOLUSI MINDA.

Sebenarnya saya sangat terkejut sebab lambat dapat tahu tentang pemergian Allahyarhamah Hajah Arina dan dapat tahu pun daripada salah seorang muridnya sewaktu minum di Kota Damansara.

Rasa sedih jauh didalam hati saya sebab kehilangan orang yang pernah dijadikan sebagai inspirasi kepada saya. Walaupun Hajah tidak mengenali saya tetapi saya pernah juga mengikuti penulisannya tentang potensi manusia dalam ilmu Kuasa Minda, metafizik dan Minda Bawah Sedar.

Yang buatkan saya kagum …

Read More

04
Jan

Next Recharge Kursus Tendai 6hb Jan 2013

Assalamualaikum WBT dan Salam tahun baru 2013

Sedikit pengumuman untuk kursus pada 6 hb Januari ini sebelum saya lancarkan program pengembaraan Sufi dengan menjelajah seluruh Malaysia untuk memberi khidmat rawatan dan menganjurkan kursus sebagai perawat.

Selepas ini, kursus Pengijazahan Peringkat Master Tendai akan diadakan sebulan 2 kali di pejabat rasmi Inner Self Power di Jalan Diplomatik Putrajaya.

Bagi peringkat pengijazahan Dasar Tendai adalah mengikut temujanji dan boleh dilakukan pada hari-hari biasa. Hanya kursus Tendai sahaja yang ikut tarikh yang telah ditetapkan.

Walaupun jika seorang sahaja yang nak belajar saya akan laksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai penyampai ilmu.

Dalam penyampaian ilmu …

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Read More