Archive for April, 2012

27
Apr

Mengapa Jutawan Sendayu Tinggi Pakai Purdah

Rasanya sudah ramai yang tahu tentang kesusahan lampau saya kerana banyak majalah menyiarkan cerita itu. Niat saya tiada lain, hanya mahu menjadi pencetus semangat untuk wanita di luar sana. Biar mereka tahu, sebagai manusia jangan terlalu mengharapkan orang lain untuk berjaya dalam hidup.

Saya pernah jadi penoreh getah, sambil-sambil itu melakukan bermacam-macam kerja kampung untuk menampung hidup. Malah pernah juga cuba berniaga kedai runcit, menyertai MLM dan bekerja kilang.

Apabila berjaya dengan perniagaan Sendayu Tinggi, saya mula sedar manusia perlu ada tiga sifat jika mahu berjaya. Pertama, mereka mesti mengorak langkah …

Read More

26
Apr

JIKA DULU DAH PERNAH HIDUP SENANG INSYA ALLAH AKAN KEMBALI SEMULA

Assalamualaikum WBT,

Alhamdulillah baru sahaja pulang dari Ipoh Perak bertemu dengan sahabat-sahabat Tendai di sana. Lepak dengan Ustad Poad sampai jam 3 pagi pasal lama tak jumpa sampai bini dia ingat laki dia tidur kat hotel pasal tak balik-balik.

Sebelum tu saya buat demo rawatan bio-touch kepada 4 orang yang datang melawat saya di Hotel. Grand Master Hasrul Ikram bercadang nak buka Pusat Rawatan Bio-Touch di Ipoh nanti. Katanya ini adalah permulaan dia untuk bersara dari kerja di Seng Heng kemudian dapat duit dari emas.

Salah …

Read More

23
Apr

‎10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah.


Assalamualaikum WBT,

Di sini saya kongsikan sedikit amalan yang mungkin kita boleh jadikan sebagai persiapan kita untuk mendapat kejayaan yang kekal abadi dan semoga amalan kita ini diberkhati Allah dan jadikan sebagai saham kita di akhirat.

Jika anda ingin kongsikan dengan sesiapa, silalah sharekan amalan ini….

1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.

3- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.

5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab …

Read More

21
Apr

CUBA JADI DIRI ANDA YANG SEJATI

Sebelum kita mendapat rentak dalam apa jua benda yang kita buat, mesti kita mencari seseorang sebagai ikon untuk kita tiru atau buat apa yang dia buat.

Contohnya kalau kita buat bisnes MLM, pastinya ada leader yang kita ingin contohi mungkin sebab cara dia bercakap, cara pemakaiannya , cara dia makan, minyak wangi apa yang dia pakai.

Sebab kawan tu buat RM100,000 sebulan jadi awak pun nak dapat macam dia dapat.

Atau mungkin dalam sekolah , ada seorang murid pandai yang anda nak ikuti. Tengok kawan tu bawak botol air besar …

Read More

19
Apr

PETUA TIDUR NABI SAW

SEORANG yang berusia 60 tahun akan menghabiskan masa lebih kurang 20 tahun untuk tidur. Sekiranya dia tidur mengikut sunnah Rasullullah saw, maka tidurnya akan jadi ibadah. Allah swt hanya akan menerima ibadah yang dilakukan dengan ikhlas. Tidur adalah ibadat yang paling ikhlas.

Seseorang tidak perlu dipaksa atau terpaksa untuk tidur. Ganjaran Allah swt untuk orang yang mengamalkan sunnah sangat besar. Satu sunnah yang diamalkan berterusan akan diberi ganjaran 100 pahala mati syahid, sedangkan satu pahala mati syahid sudah cukup untuk menjamin seseorang untuk masuk syurga.

Di dalam tidur sendiri ada banyak …

Read More

17
Apr

AJI RAJAH KALA CAKRA

Berminat tentang ilmu ini, layari : www.hadzrin.com/aji-rajah-kala-cakra

Read More

13
Apr

RAWATAN JARAK JAUH

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan izin Allah, setiap malam Khamis saya akan menganjurkan program rawatan jarak jauh kepada sesiapa yang berhajat. Ini saya berikan secara percuma.

Jika ada yang mohon bantuan untuk merawat gunakan kaedah hantar energi jarak jauh, saya tetapkan pada masa 10:30 pm hingga 11:00 pm hari Khamis malam Jumaat sahaja.

Tidak ada hari lain yang saya akan buat dan ini sebagai sumbangan saya kepada masyarakat. Kerana hari lain jadual masa yang ketat. Pada hari saya menganjurkan Kursus, ia lebih special kepada Ahli Tendai yang ingin recharge energi …

Read More

12
Apr

KELEBIHAN SURAH AL IKHLAS

Assalamualaikum saudara dan saudari yang dimuliakan Allah,

Sudah agak lama saya tak update blog ini kerana banyak ke luar negeri. Bukan luar negara ya. Sambil itu saya tak akan lupa tanggungjawab saya untuk berkongsikan pengalaman dan tips dalam blog ini.

Setiap hari bertambah banyak masalah orang yang diterima oleh mereka sendiri. Masalah yang datang bukan diminta tetapi sudah ditetapkan oleh Allah kepada kita yang sememangnya diciptakan sebagai hamba Allah.

Paling penting kita kena ingat, walau besar ,mana pun masalah kita , JANGAN sesekali kita persoalkan kepada Allah bertanyakan : “MENGAPA AKU SUSAH …

Read More

09
Apr

JADI KAYA DENGAN RESTU IBU


Apabila bertanyakan tentang WANG BOCOR, bukan bererti menyimpan wang tanpa berbelanja boleh elakkan berlaku kebocoran wang.Walaupun simpan sahaja duitnya nanti ada sahaja yang nak guna buat belanja atau bayar macam-macam.

Jika tak tahu, pergi ke kursus atau seminar yang berkaitan dengan menutup kebocoran wang. Kalau dah belajar tetapi tak amalkan juga, wang bocor juga habis bayar seminar.

Sepanjang hidup saya, saya perhatikan disaat saya banyak memberi ibu saya wang, kehidupan ekonomi makin meningkat dan tak ada masalah kurang duit walaupun bagi ibu saya duit. Apabila saya tak beri pada suatu bulan, saya boleh , lihat banyak betul …

Read More

04
Apr

PROGRAM PADA 15 APRIL PUTRAJAYA


 

Hari : AHAD

Waktu : Pendaftaran bermula jam 9:30 pagi

Mula Jam 10 pagi hingga 5 petang

Lokasi Alamat : 91B Jalan Diplomatik Presint 15 Putrajaya

Landmark : Maiden Presint 15 , Depan Public Bank dan atas Restoran Nasi Ayam Kampong (Signbord warna kuning).

Tingkat 3. Jumpa di sana….

Read More

03
Apr

Program Di Kuantan Berjalan Lancar

Baru-baru ni saya anjurkan kursus di Kuantan bertempat di Bangunan MARA. Baru permulaan program ini dianjurkan disini.

Tak sangka pula dalam ramai-ramai yang datang , wartawan dari surat khabar pun datang untuk buat liputan tentang 3 program dalam satu seminar iaitu : Emas hibah , Metafizik dan Rawatan Bio-Touch ( www.rawatanbiotouch.blogspot.com )

Di Kuantan masih baru lagi pendedahan tentang konsep emas hibah. Jadi akan datang kami akan kembali lagi ke Kuantan dan jika diizinkan ada rezeki di tempat lain juga akan anjurkan program ini.

Bayaran yang dikenakan untuk seminar ini …

Read More

01
Apr

STRATEGI BELI EMAS

Baru-baru ini, saya ke Kuantan bersama pasukan saya  untuk seisi penerangan tentang emas hibah dan pada hari berkenaan kami ada seisi temuramah oleh wartawan untuk berkongsi dalam artikel di surat khabar.

Apa yang saya selalu kongsikan tentang emas ialah beli dua kategori emas. Yang pertama beli emas untuk jangka pendek dan kedua untuk jangka panjang.

Yang berjangka pendek ; pemilik emas boleh hasilkan pendapatan dari emas tersebut setiap bulan seperti program emas hibah. Gambar di atas adalah contoh seorang pelanggan emas yang beli satu kilo emas dan terima pendapatan …

Read More